Puşi Dinulescu. DICŢIONARUL PUŞIST

Coada (de şopârlă) :

Fiecare om are coada lui de animal, mai caracteristică fiind cea de şopârlă. Aşa numita coadă de saurian. E mai mult sau mai puţin suportabilă, desigur, de alt ins, care, cum s-ar putea altfel? are şi el coada lui. Tot de saurian sau de şopârlă, cum se spune popular… şi unde mai pui că ai şi tu coada ta de şopârlă , pe care-o târăşti prin preajma celuilalt… De aceea eu aş recomanda tinerilor care vor să se căsătorească să se gândească nu la dragoste, ci la compatibilitate. Adică să-ţi poţi suporta partenerul, nu să-l iubeşti, Doamne fereşte! Măcar să nu-l urăşti… prea tare… cu coada lui de şopârlă cu tot!

DEFINIŢII MAI MULT SAU MAI PUŢIN DRAMATICE

1. Iubirea :

Ce e iubirea altceva decât un sex îngândurat ?

2. Gândul :

O noapte cu vis la purtător…

3. Geniul :

Un înger prin noaptea lumii.

4. Puşi Dinulescu :

Kitschul metafizic.

5. Teodor Mazilu :

Proştii, seara, la taifas cu absolutul.

6. Mihail Sebastian:

Un joc de vacanţă fără nume.

7. W.Shakespeare :

A fi sau a nu fi ce mişcă-n lumea asta, confecţionată din aceeaşi stofă ca şi visul…

8. Crima :

Golirea cuiva de conţinut. De aceea se poate spune pe lângă Am să te omor , eventual şi Am să te golesc de conţinut !

9. Al.Tocilescu :

Un elefant cu creier de tigru.

10. Bertolt Brecht :

Un profesor cam distant.

11. Camil Petrescu :

Câtă sexualitate, atâta dramă şi câtă dramă, atâta sinucidere, uneori ratată…

12. Viaţa :

O moarte la purtător…

13. G.B.Shaw :

Un moş prea deştept pentru vârsta lui.

14. Oscar Wilde :

Un tip onest mai mult decât trebuie.

15. A.P.Cehov :

Departe de Moscova, ratarea de la moşie se răzbună pe câte-un pescăruş nevinovat…

16. Omul cu mârţoaga de G.Ciprian.

Un Don Quijote cu Rosinantă salvatoare.

17. O scrisoarepierdută de I.L. Caragiale

Onoarea zeilor e mai presus de onoarea pământenilor, dar lasă că se descurcă şi ei !

18. Spectatorul :

O gărgăriţă într-un car cu autori.

19. Henryk Ibsen :

Un fiord cu capul spre nordul sufletului.

20. Figaro :

Un frizer complexat.

21. Actorul :

Unul care face şi drege în numele altcuiva.

22. Farsa :

Proştii şi deştepţii.

23. Comedia :

O poveste democrată.

24. Intriga :

O felie de salam într-un borcan cu gem.

25. Drama :

Un ogor pe care se cultivă sentimente şi resentimente.

26. Filmul :

O alergătură de poze.

27. Debutul piesei:

Un decor fată informaţii.

28.Finalul piesei :

Paharul cu otravă sau cupa cu şampanie.

29. Câmpul informaţional al piesei:

Zbaterea într-un aluat plin de situaţii, ca într-un creuzet al diavolului.

30. Situaţia :

O închisoare cu chei care pot fi chiar în buzunarul tău.Totuşi, dincolo de o definiţie, prins într-o situaţie ce poţi face? De exemplu, dacă te prinde nevasta cu una-n pat, ce zici? Nevasta a pătruns şi tu eşti călare peste gagică şi tocmai o pătrunzi, pe gagică… Şi ce faci? Doamne, ce faci? Şi soţia aşteaptă o explicaţie, după ce te-ai ridicat din aşternut.. Singura replică de bun simţ nu pare a fi totuşi decât una: Dragă, asta-i situaţia! Asta numai dacă eşti filozof. Dar dacă eşti numai prăpăstios, te mulţumeşti să spui : Suntem într-o situaţie fără ieşire! Cel mai bine e însă dacă nevasta se preface că n-a văzut nimic şi iese repede din cameră şi spune: Pardon! Apoi gagica iese repede din cameră, nederanjată de nimeni şi soţii îşi continuă căsnicia fără niciun reproş, fără aluzii sau alte aiureli… despre o anume situaţie… Tan-go !

31. Lovitura :

Un bobârnac al destinului.

32. Eroul :

Un destin neacceptat sau voinţa în luptă cu Mecanismul.

33. Iar viaţa! :

Un corp închiriat.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.